fredag den 27. oktober 2017

Vejledning 1

modulopgave 1

Indledning
Da jeg, som underviser på grundforløbet i konditori og bagerklassen, møder mange forskellige typer elever, med megen forskellig tilgang til undervisningen og yderligere elever med mange personlige udfordringer, finder jeg det interessant, at undersøge den til tider manglende motivation til læring i klasserummet, derfor har jeg rettet fokus på de udfordringer og relevante problemstillinger, der er omkring motivation og lysten til læring. Jeg vil derfor undersøge, hvilke digitale værktøjer og hvilke teorier jeg kan anvende her og bruge til styrkelsen af motivation. For at kunne løfte motivationen og derved læringen, finder jeg det interessant og relevant at belyse emnet ud fra følgende vinkel.

Problemstillig

 Hvordan kan jeg tilrettelægge min undervisningen ved inddragelse af de digitale teknologier og med henblik på at opnå større motivation og læring i klasserummet?

Anvendelse metoder/teorier
 Knud Illeris lærings trekant , Andevendes til at belyse hvilken form for læring der er motiverne for eleverne.(lærings aspekt)
John Hatties feedback model/evaluering/loop
E-didaktiske model (didaktisk aspekt)

Digitale værktøjer(teknologisk aspekt)

Cip (Celf i praksis) IKT
Videoer linket til QR koder eleven anvender gennem brug af telefoner (konstruktions værktøj)
Kahoot til blandt andet evaluering (refleksions værktøj)
Facebook  sociale fællesskab, kommunikation og videndeling (interaktions værktøj)

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar