fredag den 8. december 2017

Det digitale bageri

Blog del 3

Den endelige løsning.. eller?

Konklusion
Jeg tror på at min problemstilling er blevet løst. Da der nu er mulighed for eleverne kan se eller gense videoinstrukserne, og give dem motivation til dagens læring. derved håber jeg at det kan holde dem fokuseret og bevare deres koncentration, og deraf styrke deres drivkraft. Den nu forhåbentlig styrkede drivkraft hos den enkelte elev, vil så samtidig gøre denne mere motiverede for selv at opsøge indholdet i opgaven, og deraf  opnå man samtidig en styrkelse af samspilsdimensionen.


Når jeg kigger på brugen af flipp classroom, kan det give mig en del overskud til den enkelte elev, hvilket kan give større mulighed for differentiering i undervisningen.
Brugen af digitale teknologier giver mange nye anvendelser af den didaktiske planlægning, men man skal være opmærksom på, at ikke alle eleverne deler den samme digitale viden og har mange gange svært ved at forstå, hvorfor den bliver anvendt. Her bruger jeg John hattie feed back model og hele tiden evaluere, hvilket giver dem forståelse af den viden og de kompetencer jeg ønsker at opnå i den enkelte lærings situation.

.
Ved brugen af  interaktions værktøjet Facebook, giver jeg elever nu mulighed for at stille spørgsmål til mig som lærer eller eleverne imellem, denne form for videns deling kan hjælpe eleverne til en bredere forståelse og viden på den måde skabe et læringsrum, hvor man deler sin viden i samspil med andre og med interesse for hindandens kompetencer og færdigheder. Det undervisning som har været, eller skal foregå skaber en refleksion hvor eleverne tænker over det de har lært og den viden de her har opnået i forløbet.

Videns deling

I min fremadrette undervisning vil der bruges digital teknologier og denne viden jeg har opnået vil blive implementeret i vores team, hvor der vil blive diskuteret hvilke former for teknologier vi skal anvende for at skabe en større motivation og hvordan vi opnå viden færdigheder og kompetencer i undervisningen ved brug af disse værktøjer.
     

Ingen kommentarer:

Send en kommentar